A cégek harmada marketingkárosult



Szakmai berkekben sokszor elhangzik, hogy Magyarország a tízmillió
marketinges országa, a hazai vállalatoknak mégis rengetegszer van negatív
tapasztalata a marketinggel megbízott partnerekkel. A leggyakoribb
probléma, hogy szakértőnek adják ki magukat a cégek, pedig a rájuk bízott
feladatot valójában nem tudják megoldani. Scherzer Marcell, a BlueMarketing
alapítója szerint bonyolítja a helyzetet, hogy sokan hamar feladják a
hirdetést, mert nem térül meg időben, de ha jó szakemberekkel működünk
együtt, akár már a második hónaptól is átválthat pozitívba a
képlet.Magyarországon
még mindig nagyon sok olyan cég van, amely elkezd hirdetni az interneten,
de relatíve hamar le is áll vele, mert az nem hozza meg a kívánt eredményt.
Ebben viszont jellemzően a hirdetéskezelő partnernek is óriási a
felelőssége. A BlueMarketing 2020-as adatai szerint az őket megkereső
vállalatok 34 százalékának volt rossz tapasztalata marketingessel, és
jelentős részük a tárgyalások előtti 3-6 hónapban még együtt dolgozott
mással, de csalódott.

Scherzer Marcell, a BlueMarketing alapítója 1-3 millióra teszi a magyar
nyelven futó üzleti Facebook-oldalak számát, és becslései szerint közülük
több tízezer próbálkozik hirdetésekkel

„Azt szoktuk mondani, hogy Magyarország a 10 millió marketinges országa,
mert nincs belépési küszöb, bárki foglalkozhat hirdetésék kezelésével, aki
kiváltja az egyéni vállalkozóit. Csak egy példa: amikor kikerül egy kkv
marketing csoportba egy hirdetéskezelési alvállalkozó keresés, gyakran
50-100 jelentkező is van a munkára" - értékelte a piaci helyzetet a
szakértő.

Kérdésre válaszolva elmondta, az egyik leggyakoribb kritika a
marketingesekkel szemben az, hogy valójában nincs olyan szakértelme, mint
ahogy beállította magát, és a rábízott feladatot nem tudja megvalósítani.
Jellemző rossz tapasztalat még, hogy nem foglalkoznak eleget a
hirdetésekkel, valamint hogy sokat ígérnek, de a gyakorlatban csak keveset
adnak.

Véleménye szerint abból lehet leszűrni, hogy valaki jó szakértő, ha meg
akarja érteni a terméket, szolgáltatást, magas tudása van a technikai
dolgokban, a valódi mérőszámok érdeklik, hosszútávon gondolkozik, és nem
vállalja el mindenképp a munkát, csak ha mindkét félnek megtérülő az
együttműködés.

Scherzer Marcell elárulta, a tökéletes Facebook-hirdetésben jól
előkészített a kampánycél, rendben vannak a célközönségek, a mérések, a
mérőkódok. Emellett fontos, hogy vizuálisan megfelelő legyen a kép, találó
a szöveg, kiemelten igaz ez a főcímre is. Hangsúlyozta, a kreatívokból
mindig több tesztnek kell készülnie, így több változata is van a
hirdetésnek, ebből adódóan nagyobb az esély a jó működésre is.

„A cégeknek akkor érdemes hirdetniük, ha beletanulnak, hiszen ez mára egy
külön szakma lett. Én is készíthetek otthon egy széket, de nyilván nem
olyan lesz, mintha egy asztalos csinálta volna. Gyakran a tanulási szakasz
olyan hosszú, amivel leminősítik a saját munkájukat egy 2500 forintos
órabérre. A vállalatok a célzástól kezdve a mérésken át mindent el tudnak
rontani, amit csak lehet, ami után rendet kell tenni" - magyarázta a
BlueMarketing <https://newsletter.akoczka.com/link.php?M=453&N=57&L=106&F=H>
 tulajdonosa.

A szakértő végül megjegyezte, hogy érdemes kitartónak lenni megfelelő
ügynökség esetén, mert ha a körülmények ideálisak, 3-6 hónap alatt igazi
áttörést lehet elérni a cég életében.

Legolvasottabb cikkek