A RADNÓTI SZÍNHÁZ 2011. MÁRCIUS HAVI MŰSORA

A mai Radnóti Színház története 1985-ben kezdődött, amikor Bálint András került az igazgatói posztra, és ezzel jelentős profilváltás történt: az addigi irodalmi színpad helyén.

A színház évente átlagosan 4 bemutatót tart, a repertoáron pedig kb. 8 előadás látható, melyek mind zsúfolt házzal mennek - a színház látogatottsága 100 % fölött van. A nagyrészt polgári értelmiségiekből és fiatalokból álló közönség az évek során értő és szerető bázisává vált a színháznak; az ún. Baráti Kör tagjai havonta többször is jegyet váltanak egy-egy előadásra.


A márciusi kínálatból:

1.

kedd

este 7

NAFTALIN

2.

szerda

-

-

3.

csütörtök

este 7

PYGMALION

4.

péntek

este 7

NAFTALIN

5.

szombat

este 7

PYGMALION

6.

vasárnap

NINCS ELŐADÁS

7.

hétfő

este 7

NAFTALIN

8.

kedd

este 7

NAFTALIN

9.

szerda

este 7

FARKASOK ÉS BÁRÁNYOK

10.

csütörtök

este 7

A FŐFŐNÖK

11.

péntek

este 7

ALKONY

12.

szombat

este 7

PRAH

13.

vasárnap

fél 11

BÁRÁNY BOLDIZSÁR

 

 

du. 3

BÁRÁNY BOLDIZSÁR – 50. előadás

14.

hétfő

este 7

PYGMALION

15.

kedd

NINCS ELŐADÁS

16.

szerda

este 7

A FŐFŐNÖK

17.

csütörtök

este 7

A FŐFŐNÖK – 25. előadás

18.

péntek

este 7

FARKASOK ÉS BÁRÁNYOK

19.

szombat

este 7

ALKONY

20.

vasárnap

du. 5

PYGMALION

21.

hétfő

este 7

A KRIPLI

22.

kedd

este 7

APACSOK

23.

szerda

este 7

A FŐFŐNÖK

24.

csütörtök

este 7

RADNÓTI

25.

péntek

este 7

PYGMALION

26.

szombat

fél 11

BÁRÁNY BOLDIZSÁR

 

 

du. 3

BÁRÁNY BOLDIZSÁR

27.

vasárnap

este 7

ALKONY

28.

hétfő

este 7

A KRIPLI

29.

kedd

este 7

A FŐFŐNÖK

30.

szerda

NINCS ELŐADÁS

31.

csütörtök

este 7

APACSOK

2011.  április eleje

 

 

1.

péntek

este 7

A FŐFŐNÖK

2.

szombat

este 7

A KRIPLI

3.

vasárnap

fél 11

BÁRÁNY BOLDIZSÁR

 

 

du. 3

BÁRÁNY BOLDIZSÁR

 

Az évad utolsó bemutatója:

 

 

Federico García Lorca:

Yerma

Fordította: Németh László

 

 

Yerma                                                                        Wéber Kata

Juan                                                                          Adorjáni Bálint

Víctor                                                                         Schneider Zoltán

María                                                                         Szávai Viktória

Jókedvű asszony                                                       Tóth Ildikó

Dolores                                                                      Martin Márta

Öreg pásztor                                                             Somody Kálmán

 

Valamint:

Andrusko Marcella eh., Bohoczki Sára eh., Czupi Dániel eh.,

Ivanics Tamás eh., Neudold Júlia eh., Simon Zoltán eh.,

Spiegl Anna eh., Szolár Tibor eh.

 

 

Dramaturg: Zöldi Gergely

Díszlet: Menczel Róbert

Jelmez: Daróczi Sándor

Világítás: Baumgartner Sándor

Ügyelő: Szalai Péter

Súgó: Serfőző Andrea

A rendező munkatársa: Balák Margit

Rendező: RÁBA ROLAND

 

 

Olvasópróba: 2011. március 1.

Bemutató: 2011. április 21.

 

 

 

García Lorca 1934-ben írt költői szépségű, megindító drámája egy asszony kétségbeesett lázadásának története. Yerma őrült szenvedéllyel, megszállottan vágyik az anyaságra, de azt férje nem tudja megadni neki.

A drámát 1962-ben játszották először Magyarországon Németh László fordításában. Akkor a kőszínházakat megelőzve a legendás Universitas Együttes mutatta be Sólyom Katalin főszereplésével, pár évvel később pedig már a Madách Színház is műsorra tűzte Psota Irénnel a címszerepben.

García Lorca balladisztikus történeteinek atmoszférája, titkokkal teli világának rezdülései és csodálatosan erős nőalakjai elvarázsolnak mindenkit, és különleges színpadi gondolkodásmódra késztetik az alkotókat.

 

 

 

Eliza Doolittle

Petrik Andreával, a Pygmalion főszereplőjével a próbaidőszak alatt beszélgettünk.

 

Milyen feladat Eliza Doolittle-t játszani?

Azért örülök ennek a szerepnek, mert kicsit más, mint amiket eddig játszottam. Nagyon sok gyönyörű szereppel találkoztam: tragikus nőalakokkal, akik bölcsek, megszenvedték már az életet, és mély tapasztalataik vannak az életről. Ezzel szemben Liza romlatlan és tiszta, egyszerű, de okos is. Vagány, bátor, iszonyú jó ösztöne van az élethez, de nem történt még vele semmi olyan, ami megfertőzte volna.

 

A darab egyik kulcsmotívuma, hogy Lizának meg kell tanulnia szépen, helyesen beszélni, mert a beszédén érződik származása és iskolázatlansága, és emiatt nem tud beilleszkedni egy elegánsabb környezetbe. Te a Vajdaságból jössz, szerinted ezt megérzik az emberek a beszédeden?

Én olyan helyről jövök, ahol erős tájszólással beszélnek az emberek. Én ezt kincsemnek és nem hibámnak érzem. Tudom, hogy máshogy beszélek, de pontosan tudom azt is, hogy vannak olyan helyzetek, ahol nem engedhetem meg magamnak, hogy úgy beszéljek, ahogy otthon beszélnék. Ilyenkor megpróbálom szépen, rendesen képezni a magánhangzókat, és helyesen kiejteni a szavakat. De a hétköznapokban fontosabb nekem, hogy az maradjak, aki vagyok.

 

A Színművészeti Egyetemen próbáltak faragni rajtad, próbálták kicsiszolni a furcsa hangzókat?

 

A Színművészetin amikor egy próbán indulati állapotban voltam, mindig teljesen visszajött az otthoni beszédem, megjelentek a zárt "e" betűim, amit hiába igyekeznék, nem tudnék levetkőzni magamról; akinek érzékeny, finom füle van mindig hallani fogja, hogy kicsit másképp képzem.

 

De ugye változott a beszéded, amióta itt élsz Magyarországon?

Persze. Amikor hazamegyek, rögtön visszaállok arra, ahogy ott beszéltem, mégis azt mondják nekem, hogy milyen magyarországiasan beszélek, itt pedig mindig azt kapom, hogy milyen erős a tájszólásom. Ha hosszabb idő után jövök vissza Magyarországra, jobban érződik az idegenségem, és tovább is tart levetkőzni azt. De ez ugyanúgy visszafelé is igaz.

 

Használod-e az előadásban a saját nyelvi tapasztalataidat, a saját akcentusodat?

Mindenképpen, de nem szeretnénk egy felismerhető tájszólást használni, bár Nádasdy Ádám fordítói megoldásai közel állnak ahhoz, ahogy nálunk otthon beszélnek. Mi is gyakran nákolunk, és mi is rosszul használjuk az „e" kérdőszót, és úgy mondjuk, hogy "meg-e ette". De nálunk az értelmiségiek is így beszélnek. Én például a gimnáziumban tanultam meg, hogy a „mutassa" helyett mikor kell azt használnom, hogy „mutatja".

 

Melyik Eliza Doolittle-t lesz nehezebb eljátszani? A virágáruslányt vagy a Higgins professzor által kikupált úrihölgyet?

Mindenki azt hiszi, hogy nekem az utóbbi lesz a nehezebb, de én nem félek tőle. Az életben én is inkább rendetlenebb, slamposabb vagyok, kicsit olyan, mint kezdetben Liza is. De attól még, hogy a hétköznapokban nem figyelek oda arra, hogyan ülök vagy hogyan járok, ha arról van szó, össze tudom szedni magam, és elegáns tudok lenni.

 

 

 

Filmkritikusok díja

Az Apacsok című előadásunk alapján készült tévéfilmben nyújtott alakításáért Szervét Tibor elnyerte a legjobb férfi epizódalakítás díját, melyet a MUOSZ filmkritikusai ítéltek oda. A Török Ferenc által rendezett film hamarosan megjelenik DVD-n is, melyen láthatóak lesznek az előadás részletei.

 

 

 

MasterCard Klub

Színházunkban 2010. december elejétől bevezetésre került a MasterCard Klub, melynek tagjai számára jegyelővételi jogot biztosítunk. A klubtagok minden hónapban e-mailen kapnak értesítést az aktuális színházműsorról, a jegyelővásárlási lehetőség időpontjáról és a speciális kedvezményeinkről.

A MasterCard Klubba regisztrálni a színház szervezésén, a jegypénztárban és a honlapon is lehet, de bankkártyás fizetések esetén munkatársaink is felajánlják nézőinknek a regisztrációt. A regisztrált klubtagok számára néhány napos foglalások is megengedhetőek.

 

 

 

 

Színházi Világnap

Minden évben hagyományosan március 27-én ünnepeljük a Színházi Világnapot, melyen idén a Radnóti Színház Alkony című előadását láthatják a nézők. A jeles nap alkalmából szerte a világban minden évben egy-egy világhírű színész vagy rendező gondolatait, ünnepi üzenetét olvassák fel az esti előadás előtt. A Színházi Világnapot 1962 óta ünnepli a szakma és a közönség, annak emlékére, hogy 1957-ben, március 27-én Párizsban megnyílt a Nemzetek Színháza.

 

 

Bővebb információ: Radnóti Színház

 


Vissza a főoldalra
Hozzászólások:
Hozzászóláshoz jelentkezz be!

Legolvasottabb cikkek