Radnai István: Az ünnep fényei

VÁROM A KORMÁNY JÓZAN ELHATÁROZÁSÁT, FELELŐS DÖNTÉSÉT - és az ÜNNEPET, annak méltó megünneplését!

AZ ÜNNEP FÉNYEI

 

Előre bocsátom, hogy kétségeim ellenére aláírtam a tűzijátékkal kapcsolatos megtakarítással foglalkozó felhívást.

 

De itt és most a kétségeimet közreadom.

 

Államalapító Szent István ünnepét nem sikerült eltörölni, nem sikerült átkeresztelni, nem sikerül a nemzet összetartozását megbontani, felemelt fejünk lehorgasztására rábírni a Nemzetet!

 

Nem akarunk KICSIK lenni, csak MAGYAROK Európában!

 

Voltak éveink, amikor az ünnep szép és vidám volt, akadtak tragédiák és tiltások…

A tűzijáték bizonyos mértékig szennyezi és rongálja a környezetet. A Gellérthegy dolomit tömbjének növényzete megsínyli bizony!

 

De  ez egy kiemelkedő pont a város szívében és  - általában - felemelő, vidám és lelkesítő lezárása egyik legnagyobb ünnepünknek!

 

Talán az egyetlen ünnep, amely nem a bukásunkról szól.

 

A szponzorált tűzijáték, a felajánlás elfogadásával - véleményem szerint megtartható.

 

A napi szokássá vált születésnapi és más indokolatlan tűzijátékokkal kapcsolatos zajszennyezésről az a véleményem, hogy ideje lenne az egészséges önkorlátozásnak!

 

 

Még néhány észrevételem van:

 

- Az idegenforgalomban és ezzel a gazdaság élénkítésében érdekelt cégek támogassák, hogy ne csak az államkasszát terhelje, elfogadom, hogy a bevételek, amelyeknek adóbevétel-vonzata van, nagyságrenddel meghaladják a kiadásokat!

- Nem tartanám illendőnek a túlzottan hangsúlyos, vidám ünneplést, amikor az ország legalább egyharmadán az emberek helyzete tragikus!

-  Van mit ünnepelnünk, ami az elmúlt ezer évben ritkán mondható el!

 

Véleményem szerint a VÁLSÁG eltúlzott folytonos emlegetése, aránytalanság! A pénzügyi világ magának kereste!

Jóllehet nem vagyunk okozói - a globalizált világban hazánk életére kihat, méreteink, földrajzi helyzetünk és a gazdasági kitettségünk és sebezhetőségünk okán!

 

Szerettem volna, ha azok a nemzetközi szervezetek, amelyek szemet hunytak a "válság" kifejlődése idején, a felelőtlenségek naiv optimizmusa idején, a mesterségesen fűtött "fejlődéshez" asszisztáltak - AZ ÚJ KORMÁNY MOZGÁSTERÉT

INDOKOLATLANUL NE SZŰKÍTSÉK, lehetővé tegyék a gazdaságunk egészséges működését és munkahely-teremtést!

 

 

VÁROM A KORMÁNY JÓZAN ELHATÁROZÁSÁT, FELELŐS DÖNTÉSÉT - és az ÜNNEPET, annak méltó megünneplését!

 

2010. május 27-én, Szent László ünnepén

 

Radnai István

Költő, író, gazdasági újságíró


Vissza a főoldalra
Hozzászólások:
Eliza Beth
#12. 2010. június 30. 22:38
Foggal-körömmel védik magukat a szállodák. De az nem mesélik be nekem, hogy az adóból több jutna....
előzmény: rapista hozzászólása, 2010. június 30. 15:50
rapista
#11. 2010. június 30. 15:50
Ezek után SALAMONNAK KELL LENNIE A KORMÁNYNAK - úgy kell szétvágni a gordiuszi csomót, mint a bibliai Salamon a csecsemőt!

"2010-06-30 12:58
Erdei: Hatalmas kárt okozna, ha elmaradna a tűzijáték

Nem tenne jót a fővárosi szállodák forgalmának, ha a kormány lemondaná az augusztus 20-i tűzijátékot. Ráadásul akik a helyszínen nézik meg az eseményt, annyit költenek, hogy az abból befolyó adóbevételek fedeznék a tűzijáték költségeit – mondta a Független Hírügynökségnek szerdán Erdei János, a Magyar Szállodaszövetség elnöke.






Erdei János elmondta: a fővárosi Duna-parti szállodákban ilyenkor sok olyan vendég van, aki direkt az augusztus 20-i programok, köztük a tűzijáték miatt érkezik Budapestre. Amennyiben a kormány úgy dönt, hogy ebben az évben elmarad a tűzijáték és az arra szánt összeget az árvízkárosultak kapják, 150-200 vendégéjszaka maradhat el az érintett szállodákban. Ráadásul az is előfordulhat, hogy aki most lemarad erről az élményről, az a következő években nem jön el a magyar fővárosba ebben az időszakban – tette hozzá a szállodaszövetség elnöke.

Erdei János szerint a tűzijáték elmaradásával megspórolt összeg elképzelhető, hogy kevesebb annál az adóbevételnél, amely a helyszínen elköltött pénzekből befolyna. A szakember hozzátette: a Magyar Szállodaszövetség lehetőségeihez mérten segíti az árvízkárosultakat. Eddig már 50 tagszálloda jelentkezett és azt ajánlották fel, hogy egy hétig térítésmentesen látnak vendégül árvízkárosult családokat. Több olyan szálloda is van, ahol gyerekeket várnak, kísérőikkel együtt. A Magyar Szállodaszövetség elnöke szerint a döntéshozóknak mérlegelnie kellene, hogy nem árt-e többet a tűzijáték elmaradása, mint amennyit használ.

FH/Hírtv
szerkesztőség
#10. 2010. június 28. 16:19
Az hogy most Pesten lett megtartva a talákozó annak az az apropója, hogy volt ez a rendezvény, van az CNC Egyesület, ahva én mint önkéntes besegítek és így összedolgozva csinálhattuk meg ezt a játékot. Senki nem gondolja, hogy a Tollal.hu BP. központú akar lenni. A Hűségkártáynál is lesznek vidéki címek ismaj. Ez persze még idő. :-)
előzmény: hozzászólása, 2010. június 28. 14:43
Balage
#9. 2010. június 28. 15:15
Full megértelek. Nekem is kb 10.000 a hazaút (retúr). Sőt, ha jól emlékszem, még kissé több is. Ha meg már hazamegyek, akkor nyílván nem egyedül teszem. Szóval kapásból ugrik 20.000. :S Menyasszonyom jelenleg állást keres, szóval egy fizuból mi sem ugrálunk hetente anyuékhoz. Szóval megértelek miért nem jöttél fel. Másrészt, bár lakásbiztink még úgy is van, hogy egyáltalán nem vagyunk veszélyzónában, nem vagyok benne biztos, hogy ezt mindenki megengedheti magának. Igaz, alkalmaktól eltekintve nem iszunk, cigizni meg pláne nem (és nem is drogra megy el a megspórolt pénz :D), mégis meg kell fognunk a pénzt. Gondolom mostanában ezzel mindenki így van :D
Viszont figyelembe kell venni azt a tényt is, hogy mi nem vályogházban lakunk. Vajon azok, kik ilyen körülmények közt élnek, ha lemondanak egyéb élvezeti cikkeikről, ha egyáltalán van nekik, akkor megengedhetnének maguknak egy veszélyzónán belüli(vsz drágább) biztosítást?
Amúgy jó ötletnek tartom a tűzijáték helyett összefogás dolgot. Sztem ez jobban kell a hazafiasságunknak, mint bármi más. ;o)
előzmény: Eliza Beth hozzászólása, 2010. június 27. 19:10
Balage
#8. 2010. június 28. 15:03
Sztem nem lépted át azt a bizonyos határt. ;o)
előzmény: hozzászólása, 2010. június 28. 14:43
Szabados Melinda
#7. 2010. június 27. 20:01
Sajnálom, hogy nem jöttél el természetesen, majd legközelebb valami olyasmit próbálunk szervezni ami minimális anyagi hozzájárulással jár.
előzmény: Eliza Beth hozzászólása, 2010. június 27. 19:10
Szabados Melinda
#6. 2010. június 27. 20:00
Egyet értek vele Elizabeth. Én sem keresek sokat, de mégis fizetem a hitelemet, az Apeh-nek az illeték részletet, van biztosításom is, mert az kell. Lisztérzékeny vagyok, ezért az étkezésem minimum 2-szer annyi, mint egy normál emberé. Még is fizetem. És én is adtam neki, mert sajnálom őket, de utálom ezt a "élünk, majd lesz valahogy hozzá állást..." Tisztelet a kivételeknek.
előzmény: Eliza Beth hozzászólása, 2010. június 27. 12:54
Eliza Beth
#5. 2010. június 27. 19:10
Távolság és költségek... Lehet, hogy máris privilégium.
Itt van pl. a tegnapi össznépi találkozó. Választhattam, vagy dolgozni megyek éjszakára, vagy szabadság. A szabadság eléggé ki van számolva, mikor mennyi.. nyárra be is van osztva jó előre a csoport, nem egyszerű. Táppénzre nem megyek, mert nem vagyok beteg, és nem is éri meg, sok a "jutalom" érte.
Ha elmegyek dolgozni, akkor aludnom kellene, nekem még/már van alvásigényem. Ha azt mondom, ma nem alszom, valahogy csak kibírom, akkor kb. 10.000 Ft a vonat. Ha nem tudok egy nap megfordulni, szállás is kellene.... Ezért mondom, egy vagyon egy kis fővárosi kiruccanás. Egyéb körülményeket nem is említek, ez tényleg csak a pénz szempontjából volt.
Mennék én szívesen, a Garbosok is annyi jó programot szerveznek, de nem keresnék annyit, amennyi elég lenne rá... Ajánlották, költözzek közelebb, de itt belépnek már az "egyéb körülmények"....
Szóval, amíg a hatos metró ideér, addig privilégium...
Bár onnan nézve biztos, hogy nem látszik...
Azt meg azért remélem, ma már egyre kevesebb az olyan ember, aki egy km-es körzetben élte le az egész életét!
előzmény: rapista hozzászólása, 2010. június 27. 18:53
rapista
#4. 2010. június 27. 18:53
Ez felelős gondolkodás Eliza Beth!

Csak nehogy odajussunk, mondom a távolság és a költségek témához szólva, hogy legyenek emberek, akik életükben nem lépik át a falujuk határát, akik nem látják a múzeumokat, zenei rendezvényeket (hangverseny, opera), színházi előadásokat.

A fővárosi élet megismerése NE LEGYEN PRIVLÉGIUM!
előzmény: Eliza Beth hozzászólása, 2010. június 27. 12:54
Eliza Beth
#3. 2010. június 27. 12:54
A tüzijáték sajnos már veszített régi presztízséből. Saját véleményemet mondom, természetesen. Amíg tíz évvel ezelőtt az ablakra tapadtam, ha durranást hallottam, és képes voltam percekig várni, hátha meglátok egy kósza fényt, addig ma csak legyintek egyet, hogy már megint petárdázik valaki. Egyre több éslátványosabb elemet kell beleszőni, egyre drágább lesz.
Budapestieknek biztos különleges esemény, de távolabbi vidéken élőknek egész mást jelent. Ha én élőben szeretném látni, egy vagyont kellene fizetnem érte... Vannak, akik még nálam is távolabb laknak. Nekünk ez a "felfordulás" csak a pénzkiadást jelenti... könnyű lélekkel lemondunk róla, mert bizony annak a pénznek lenne helye máshol.
Talán ideje új szokással ünnepelni Szent Istvánt. Pl. összefogással. Azzal, hogy ha az ország egyik fele hajléktalan és nincstelen lett, akkor nem állok neki világraszóló ünneplésnek.

Másik, ha úgy vesszük, szinte ellentmondásos véleményem éppen az árvízkárosultak (és más károsultak) ellen szól. Elhiszem, és sokaktól hallom naponta, hogy minek fizessek a biztosítónak, lehet, évtizedig nem ér kár... Igaz, lehet, hogy nem. De ha igen, akkor mi jogon várja el, hogy teljes kárát megtérítsék?
Tudom, vannak rossz anyagi körülmények között élők, de biztos vagyok benne, hogy legalább fele megengedhette volna magának a biztosítást. Abban is biztos vagyok, hogy cigarettára nem sajnálják... és ez a szomorú, amikor egy szál cigi fontosabb, mint a lakásom, a létbiztonságom!

Mindezektől függetlenül én is adakoztam, ha nem is milliókat, de a sok kicsi elvén...
Hozzászóláshoz jelentkezz be!

Legolvasottabb cikkek